Tasca 3: Experiència pràctica Trinquet UPV

Trinquet UPV

Sessió de trinquet en la UPV

La setmana passada vam fer una sessió en el trinquet de la UPV, la instal·lació estava molt bé no m'imaginava la seua grandària, era prou llarg i tenia molt espai per a graderies. M'ho imaginava més xicotet per a poder controlar millor la bola i amb molt menys buit per al públic. Hi havia pràcticament el mateix espai per a jugar que per a asseure's de públic. 

A més, em va semblar interessant que hi haguera una altra graderia en una altura superior per a aquells que no volgueren córrer perill de poder ser colpejats amb una bola.

Em va resultar cridaner en general tot el recinte de la universitat politècnica, ja que tenen de tot, pistes de tenis, pistes d'atletisme, gimnàs, trinquet, frontó...

Em va sorprendre la instal·lació de trinquet en la UPV? 

No em va sorprendre la existencia d'un trinquet en la UPV perquè sabent que estem en la comunitat valenciana i que la pilota és originària d'ací no em va semblar tan estrany que tinguera la universitat una instal·lació per a jugar.

El COVID a les classes

Enguany és diferent, la gestió de les classes és difícil i aconseguir evitar al 100% que es produïsca algun contagi crec que és molt complicat. És cert que la universitat pren mesures, com l'ús obligatori de les màscares, el control d'aforament o el proveïment de gel hidroalcohòlic en tota la universitat. La situació és molt complicada i no gaudim de les pràctiques igual, a més, el fet de realitzar exercici físic amb la màscara posada és molest i aclaparador. 

La pràctica del trinquet va ser divertida i el fet d'anar canviant cada vegada d'estada i jugar de diferents formes ho feia bastant dinàmic i amé. 

Probablement la practica hauria sigut millor si no tinguérem aquesta limitació d'aforament i podríem haver gaudit de partides de trinquet reals però malgrat tot, crec que la pràctica va estar molt bé i vam poder aprendre tots.

En resum, el trinquet ha sigut un gran descobriment, hi havia jugat alguna vegada a l'institut però no tenia consciència de com es jugava ni de la seua dificultat. Com a futura mestra no dubtaré en impartir-lo en l'aula i donar-li més visibilitat a aquest esport.

Comentarios

  1. Hola Ana, me ha gustado mucho cómo has dividido la redacción y cómo has dedicado un apartado al Covid-19 ya que cómo has dicho este año es muy difícil la gestión de las clases, aunque eso no ha sido un impedimento para disfrutar de la práctica. Coincido contigo en que nunca había practicado este deporte, por lo que estoy muy de acuerdo con tu reacción. Mi nota sería un 10.

    ResponderEliminar
  2. Hola Ana,,

    Estoy muy de acuerdo con tus primeras sensaciones cuando entraste en el trinquet, a mi también me llamó la atención, no me lo imaginaba así ya que solo los había visto por la televisión cuando era pequeño en las partidas de Punt 2.

    A diferencia contigo, a mi sí que me llamó la atención la existencia de un trinquet en la UPV, nunca me lo hubiera imaginado, además desde los exteriores no parece lo que te encuentras posteriormente.

    Por último, me parece muy interesante el apartado a la COVID-19 ya que lamentablemente ha marcado nuestro último año de carrera y creo que es a destacar el esfuerzo que ha hecho tanto el profesorado como el alumnado para haberlo llevado con los menores riesgos posibles. Me ha gustado mucho tu entrada y creo que está muy bien redactada y conexionada. La nota que le daría sería un 9,5.

    ResponderEliminar
  3. Hola Ana, me parece muy interesante tu forma de pensar sobre la sesión del "trinquet", especialmente que después de esta práctica pienses practicar el deporte de pelota en el aula. Estoy totalmente de acuerdo en lo que comentas sobre el hecho de que el COVID--19 nos limitó muchísimo la práctica, pero aun así también pienso que ha sido una buena experiencia, divertida y que nos ha hecho acercarnos muchísimo a lo que es la pelota valenciana. La organización de las ideas me parece que está muy bien, el diseño sigue siendo elegante y pones alguna foto como recurso. Por último, la redacción es perfecta, por ello creo que la entrada es de 9,5.

    ResponderEliminar
  4. Hola Ana,

    M'agrada la teua entrada repassant una a una les qüestions plantejades, amb bona redacció i estructura. A mi si em va sorprendre quan el vaig conèixer fa uns anys, perquè no imaginava aquest edifici dins de l'entramat universitari de la politècnica.

    Jo també crec que, dins les limitacions, va ser una sessió divertida i que formaré part de la docència que perpetuï la seua pràctica i coneixement dins l'escola.

    En efecte, la covid ha limitat sessions com aquesta d'una manera brutal, és tristament una llàstima.

    9/10

    ResponderEliminar

Publicar un comentario

Entradas populares de este blog

Entrada 3: el meu esport alternatiu

Entrada 2: Esports col·lectius alternatius

Tasca 1: Tradició o modernitat?