Reflexió bloc Cristina

 

Després del viscut i a partir dels dos articles de l'aula virtual que nomene a continuació i que han sigut la base teòrica del bloc. Contesta les quatre preguntes i realitza l'autoavaluació en el teu blog i puja'm l'enllaç a la tasca de l'aula virtual "Reflexió i autoavaluació"

 

"Els jocs de predomini tàctic: una proposta eficaç per a l'ensenyament dels esports d'invasió" Antonio Méndez Giménez.

 

1. Després del viscut i experimentat en les sessions, llig el paràgraf següent i fes una xicoteta reflexió de 6-8 línies.


            "Per a autors com Greháigne i Godbout (1995) l'essència dels esports d'equip consisteix en una relació d'oposició, és a dir, cadascun dels dos equips ha de coordinar les seues accions per a recuperar, conservar i moure la pilota fins a arribar a l'àrea de marcatge i aconseguir una miqueta. Al nostre entendre, aquesta posició no implica una aposta per la competició desmesurada, sinó per la seua educació com a mitjà (no com a meta) de millora personal i grupal.

Els esports d’equip no tenen per què fomentar una competició desmesurada, aquest tipus d’esport fomenten el treball en equip. Evidentment quan es tracta d’esports en el que hi ha un equip contra un altre la competitivitat existeix però no ha de ser negativa. Es clau com a Mestres fomentar els jocs amb esportivitat i companyonia, i promoure valors com al cooperació I la igualtat d’oportunitats per a tots.

Els esports d’equip poden afavorir molt la pràctica ja que els xiquets es senten més integrats, juguen sense por de fer-lo mal i poden comunicar-se amb els seus companys, lo qual fa que hi haja cooperació en entre el grup.

2. Dels jocs que hem realitzat en classe, a partir de la següent reflexió, quin destacaries?, explica-ho i justifica-ho.


            "La proposta es fonamenta en jocs reduïts per a aconseguir incrementar l'activitat i garantir la major participació en la tasca. S'incrementen així, tant el temps de pràctica real com la intensitat de treball."

"Les activitats físiques cooperatives. Una proposta per a la formació en valors a través de l'educació física a les escoles d'educació bàsica". Carlos Velázquez Callado


La reducció dels integrants dels equips podria ser una bona opció per aconseguir una major participació dels jugadors, a més, es prou interesant fomentar que tots participen durant la practica dels esports, com per exemple, en Basket, ficant la norma de que tots tinguen que tocar la pilota abans de llançar a la cistella.

Els esports que hem realitzat a classe complien els objectius i fomentaven el treball en equip de manera cooperativa.


3. Tria un dels jocs realitzats en classe i transforma-ho de competitiu a cooperatiu tenint en compte la promoció de la participació.

Per exemple, en la sessió que vàrem fer de bàsquet, un dels jocs era llançar la pilota a cistella per grups, quan algú ficava la pilota dins de la cistella podia avançar a una altra posta fins arribar al final.

Aquesta activitat podria tindre la norma de que fins que no arriben tots no guanyen. O modificar-la fent passos, si la persona no ha fet una cistella en lloc d’eliminar-se podria passar-li la pilota a un company que estiguera ja en una posta més avançada i si ell fa canasta podría avançar el company que havia fallat.

4. Escriu 3 o 4 estratègies que usaries per a desvincular el joc del resultat i educar que per damunt de guanyar o perdre està la pròpia actitat

  1. Llevant el temps d’execució del joc
  2. Canviant els jugadors dels equips
  3. Utilitzar el atzar per a anotar les puntuacions, cada vegada que un dels equips faça un punt, es llançarà un dat i es sumarà a la puntuació la xifra del dat.

 

AUTOAVALUACIÓ

 

 

 

 

 

Puntuació:

JUSTIFICACIÓ:

4-5

5-6

6-7

8-9

9-10

Participació en les sessions.

 

 

 

 

X

 

He assistit a les classes i he participat en tots els exercicis.

 

Qualitat de les 4 respostes de la pràctica vinculada amb la teoria.

 

 

X

 

 

 Crec que son prou coherents

Aportació i aprenentatge en l'apartat que li va tocar al meu equip: Mobilitat, tècnica de carrera, seqüència, volta a la calma.

 

 

 

X

 


La sessió que vàrem fer estava completa i vaig aprendre molt.

Aportació i aprenentatge en la progressió de l'esport del meu equip.

 

 

 

X

 

 

No vaig poder aportar molt per què no conec massa el bàsket i al nostre grup hi havia una companya que juga a Basket.

Satisfacció amb el treball realitzat.

 

 

 

 

X

El treball va estar compensat i va ser complet.


Nivell d'aprenentatge del bloc.

 

 

X

 

 

Ha sigut enriquidor

Suma la nota dels 6 apartats i divideix-la entre 6, el resultat l'escrius baix.

NOTA FINAL: 7’6

 

Comentarios

Entradas populares de este blog

Entrada 3: el meu esport alternatiu

Entrada 2: Esports col·lectius alternatius

Tasca 1: Tradició o modernitat?